faq vaste telefonie

Kan een getwinned toestel onderling doorverbonden worden?
Ja dit kan, dan verbindt u het gesprek dus door naar dezelfde extensie, voorbeeld 101 > 101.

Mijn toestel schakelt niet door als ik 910 bel.
Het kan zijn dat de wachtrij waarin het toestel staat een verbod heeft op ‘individueel doorschakelen’. In dat geval moet die functie omgezet worden naar toestemming om door te schakelen.

Melding gemiste oproepen uitzetten op Gigaset.
Dit is te doen door in te loggen op het basisstation en daarna naar Instellingen -> Messaging -> MWI-LED. Onderin staat ‘Gemiste oproepen teller’, deze zet u uit voor het desbetreffende toestel. Daarna naar Apparaatbeheer en toestellen opnieuw opstarten.

Melding gemiste oproepen uitzetten op Yealink/Aastra.
Ga in Kubus naar vaste telefonie en selecteer rechts boven CPE instellingen. Selecteer het toestel en klik op wijzig. Gemiste oproepen weergave zet u daar uit. Herstart hierna het toestel.

Gesprekken overnemen op vaste toestellen.
Gesprekken kunnen overgenomen worden door op *8 te drukken of via de BLF. Als u een vaste telefonie gebruiker basis heeft, dan is dit niet mogelijk, callpickup wordt daarop namelijk niet ondersteund.

Tijdschakeling aanpassen via telefoon.
Kan voorkomen bij bedrijven die geen vaste openingstijden hebben. De laatste medewerker die het pand verlaat kan dan via de telefoon het tijdsplan aanpassen. (U moet hier wel rechten voor hebben.)

– Op de telefoon bellen naar 915
– Kies 1: nummerplan tijdelijk wijzigen
– Kies 2: nummerplan voor onbepaalde tijd wijzigen
– Kies 3: nummerplan wordt geactiveerd
– Kies het gewenste nummerplan
– Sluit af met een #

Is het mogelijk om gesprekken op te nemen?
Ja dit is mogelijk? Dat kost € 25,- per maand, in Kubus is er een opslaggrootte van 1 GB met een opslagtermijn van één maand. Als dit te weinig opslagruimte is of als de bestanden langer opgeslagen moeten worden is dit mogelijk met een SFTP server. Dit zou € 25,- per maand kosten. De SFTP server dient u zelf te regelen.